Suplementacja witaminą B i B12. Jak zacząć?

Do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego konieczne jest dostarczanie do organizmu witamin z grupy B. Wśród tej grupy witamin możemy wyróżnić witaminę b1, witaminę b2 czy witaminę b6. Za powstawanie anemii jest odpowiedzialna witamina b12, a właściwie jej niedobór. Niezbędna jest ona w procesie tworzenia czerwonych krwinek. Niedobór witaminy b12 powoduje osłabienie organizmu. Objawami tego stanu jest mrowienie i drętwienie dłoni i stóp, niewłaściwe odczuwanie temperatury i bólu czy też rozdrażnienie.

Układ pokarmowy również dostarcza informacji o zbyt niskim jej poziomie poprzez pieczenie języka, spadek masy ciała czy utratę, osłabienie poczucia smaku. Przy osłabieniu tego typu pojawia się również bladość skóry i zawroty głowy. Witaminę b12 możemy znaleźć w takich produktach jak mięso, ryby, mleko, sery i wędliny. Jak możemy zauważyć witamina b stanowi bardzo potrzebny składnik dla naszego organizmu. Odpowiada przede wszystkim za właściwy wzrost u dzieci, a nawet chroni przed nowotworami. Witamina ta jest obecna niemal w każdym pokarmie roślinnym. Witaminę b1 znajdziemy w kaszy, orzechach. B2 w jogurtach czy mleku. B3 w ziemniakach, wędlinach i mleku. Witaminę b7 z łatwością dostarczymy poprzez jedzenie wątroby, otrębów, a nawet kukurydzy. Jak widać zarówno witamin, jak i produktów, w których te witaminy występują, jest bardzo dużo. 

Dodaj komentarz